Bank to the Future - MNB-BME Design Sprint - Versenykiírás

MILYEN ÚJSZERŰ, ÉLVEZETES ÉS A FIATALOK SZÁMÁRA IS HASZNOS MOBILTELEFONOS ALKALMAZÁST KÉSZÍTENÉL A HAMAROSAN MEGNYÍLÓ PÉNZMÚZEUM SZÁMÁRA?  

Vajon a pénzügyek világa a fiatalok számára is vonzó lehet? Lehet-e mobiltelefonos alkalmazásokkal, játékokkal fejleszteni a pénzügyi ismereteket? A Magyar Nemzeti Bank hamarosan megnyíló Pénzmúzeuma (https://penzmuzeum.hu) a digitális térben is vonzó lehet a fiatalok számára? Részt vennél egy digitális applikációtervező versenyen?

Ha vannak válaszaid a fenti kérdésekre, és nem félsz a megmérettetéstől, pályázz csapatban a Magyar Nemzeti Bank és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem közös szervezésében megvalósuló Bank to the Future versenyre! Lehettek bármilyen szakos BME-s hallgatók, BSc-sek vagy MSc-sek, a fontos csak az, hogy legyen egy jó ötletetek, és egy mobiltelefonos-alkalmazás prototípusotok, amit be is tudtok mutatni.

Írjátok le az ötleteiteket legfeljebb két oldalban, térjetek ki arra, hogy milyen problémát old meg, kiknek szól, hogyan illeszkedik a felhasználók életébe. Illusztráljátok képekkel, és küldjétek be egy szabadulószobás játékon keresztül, hogy bekerülhessetek a kiválasztottak közé, akik a döntőben a szakmai zsűri előtt bemutathatják munkájukat.  

A döntőbe jutott csapatok egy intenzív, egy napos képzésen vesznek részt a digitális termékfejlesztésre, design-ra és marketingre fókuszálva. Ezt követően 48 óra áll rendelkezésre a prototípus elkészítésére. Ennek során vagy az alkalmazás vázát és a felhasználói felületét kell kifejleszteni mobil platformon (a felhasználói felületre és a funkciók bemutatására koncentrálva a hálózati hívások valós megvalósítása nélkül), vagy design eszközzel kell egy működő és kattintható megoldást készíteni.  

HATÁRIDŐK

Az ötleteket bemutató pályaműveket 2020. március 17. (kedd) délig küldhetitek be az online felületre (www.banktothefuture.hu). A lefejlesztett alkalmazások zsűri és közönség előtti bemutatására 2020. március 31-én (kedd) kerül sor.

 

PÁLYÁZATI FELTÉTELEK

 

VERSENYZŐK

A versenyre a BME bármely karán a 2019/20-as tanév II. félévében aktív státuszú alap- vagy mesterszakos hallgatói jelentkezhetnek 3 vagy 4 fős csapatokban. A csapat végleges összetételét legkésőbb a döntő megkezdéséig kell meghatározni.

A VERSENY MENETE

A verseny kétfordulós:

  1. Az első forduló során egy online szabadulószobában kell a versenyzőknek helytállnia. Ha sikeres a szabadulás, akkor nyílik meg a  lehetőség az online felületen az ötletpályázat feltöltésére
    Az ötleteket bemutató maximum két A/4 oldalas pályaműveket PDF formátumban 2020. március 17. (kedd) délig küldhetitek be az online felületre. A beadott pályamű magyar nyelvű legyen, illusztrálható akár képekkel vagy diagramokkal. A pályaművet szakmai közönségnek kell írni.
  2. A legjobb munkákat beküldő csapatok jutnak tovább a második fordulóba, azaz a döntőbe, ahol a mobiltelefonos alkalmazás bemutatása történik. A döntőbe 8-12 csapat kerül.

ÉRTÉKELÉSI SZEMPONTOK

A verseny célja egy, a fiatalok pénzügyi tudatosságának növelését támogató mobil-alkalmazás fejlesztése a Pénzmúzeumhoz (https://penzmuzeum.hu) kapcsolódva. Az ötletpályázat és a döntő elbírálása során az alábbi szempontokat vesszük figyelembe:

DÍJAZÁS

A döntőben a zsűri által legjobbnak ítélt csapat nettó 2.000.000 forint pénzjutalomban részesül, illetve egy különdíj is kiosztásra kerül nettó 1.000.000 forint értékben.

EGYÉB FELTÉTELEK

Az alkalmazás lefejlesztésében csak a csapattagok vehetnek részt. Minden egyéb segítséget, felhasznált kódrészletet, módszert a prezentációhoz mellékelt nyilatkozatban hivatkozni kell, ha azok nem közismert technológiák, és nem egyértelmű, hogy nem képezik a versenyzők saját munkáját.

 

Budapest, 2020. március 5.